Consumer & Retail

Consumentenmarkten ontwikkelen zich voortdurend, toptalenten voor nieuwe strategieën en modern leiderschap zijn daarom gewild

De business-to-consumer sector kenmerkt zich met name door ingrijpende veranderingen op het gebied van  diversiteit & inclusiviteit, duurzaamheid en circulariteit, omnichannel en social media-impact. Deze veranderingen vormen een grote uitdagingvoor traditionele businessmodellen. Vrijwel onbeperkte beschikbaarheid van informatie, wereldwijde trends en snel veranderend consumentengedrag maken mensen meer dan ooit de beslissende factor voor zakelijk succes.

Consumer Products, Retail, Fashion en Luxury Goods zijn bovengemiddeld uitdagende sectoren: ze zijn kwetsbaar, hebben veeleisende klantengroepen, vereisen creatieve, geïndividualiseerde marketingstrategieën, snellere toeleveringsketens en zijn voortdurend onderhevig aan verandering. Wat hen allemaal verenigt, of het nu gaat om bedrijven in retail, consumptiegoederen of toerisme, is de behoefte aan ervaren en innovatieve leiders. Leiders die maatschappelijke trends en de mogelijkheden van data en nieuwe technologieën begrijpen, creativiteit kunnen stimuleren, groei kunnen bevorderen, de efficiëntie kunnen verhogen en inspirerende klantervaringen kunnen leveren.

We werken samen met marktleiders en mkb, van fabrikanten en bekende merken totwarenhuizen en luxegoederenbedrijven. Daarbij assisteren we bij het zoeken en selecteren van leiders in de gehele waardeketen, van General Management, Digitalisering, Sales/Marketing, Supply Chain, Operations, HR en Finance.

Voor leiders in Consumer & Retail wordt de lat voortdurend hoger gelegd naarmate het consumentengedrag complexer wordt. De uitdaging is om de consument een end-to-end persoonlijke ervaring van wereldklasse te bieden die alleen kan worden gerealiseerd door een soepele omnichannel-strategie te integreren en op een lijn te brengen met op een uitstekende supply chain en operatie.

Hans Jonkers